יום שלישי, 2 בפברואר 2016

צמד הספרים של דניאל גלטאואר

טוב נגד רוח הצפון + כל שבעת הגלים / דניאל גלטאואר
הוצאת "כתר"





קודם כל, את הספרים הללו קראתי לפני יותר מחמש שנים. לקחתי מהספריה את הראשון, ואחרי שקראתי - רצתי לקנות לי אותו שיהיה לי בבית. ברגע שיצא השני קניתי מייד, וקראתי את שניהם שוב :)
אח"כ גם קניתי אותם מתנה לאנשים שאני אוהבת, לפחות פעם אחת.

הדמויות: אמי וליאו.

העלילה: 
צמד הספרים מתחיל בהכרות ברשת, אבל לא הכרות רגילה - הכל מתחיל מטעות בכתובת מייל. אמי רוטנר מנסה לבטל מנוי למגזין כלשהו, ומגיעה אל ליאו לגמרי בטעות.
והטעות הזאת גורלית.
אחרי חלופת מספר מיילים שגויים נוספים, מביכים ומתנצלים - הם מתחילים להתכתב. ואת ההמשך קל - אבל גם קשה - לנחש. מחכות לכם הפתעות.

בתקציר הספר נכתב:
האם הודעת מייל שנשלחה בטעות יכולה לטלטל חיים שלמים?
"כשאני רואה מייל ממך בתיבה, הלב שלי הולם. כך זה היום, כך היה אתמול, כך היה לפני שבעה חודשים", כותב לֵיאוֹ לַייקֶה לאֶמִי רוטנר בעיצומו של הקשר ביניהם, שהחל בטעות קטנה בכתובת. הציפייה ההדדית למצוא הודעה חדשה בתיבה הופכת בהדרגה למרכז הווייתם של השניים, אבל לרגשותיהם אסור לקבל ביטוי בעולם שבחוץ.

לא אספר לכם איך נגמר הספר הראשון - פשוט לכו לקרוא את צמד הספרים המקסימים הללו. נסו להשיג מייד את שניהם, כי הספר השני ממשיך מייד בנקודה שהראשון נגמר בה, ולא תרצו להישאר באוויר.

הספר הזה נגע לי בהמון מקומות עמוקים ורגישים, והביא איתו תובנות על אהבה, על זוגיות ומשפחה, על החיים, וכ"כ כ"כ הרבה רגש והפתעות. הסיפור עכשווי ואנושי, מהסוג של יכול-לקרות-לכולנו, והכתיבה קולחת, נוגעת וסוחפת.

יותר מחמש שנים אחרי, והסיפור עדיין חי אצלי בראש - ובלב.

השיגו לכם אותם - ותתכוננו להתאהב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה