יום שלישי, 2 בפברואר 2016

התשוקה לשרוד

התשוקה לשרוד / דנה לוי אלגרוד (ראשון בסדרת התשוקות)

414 עמ'. הוצאה עצמית.



וואו. לספר הזה יש פגמים רבים. אציין את אלו שהפריעו לי יותר מכל.

1.  כתיבה ועריכה.
הכתיבה מאוד לא בוגרת. דרושה עריכה רצינית כדי לתקן את המחסור בסימני פיסוק ראויים, שגיאות הכתיב, והשינוי המתמיד בנקודת המבט (שלעיתים משתנה באותו משפט!), דברים שהפכו חלקים רבים בספר למשונים ופשוט בלתי מובנים. זה במצב ממש ממש גרוע. מצטערת.

2.  "מרי סו".
הדמויות הראשיות הן, באופן מוחלט, "מרי-סו" (במקרה של אווה) ו"מרטי-סו" (אית'ן ואנטולי). 
הסבר: מרי סו - דמות שהיא בעצם הכותב עצמו (או לפחות איך שהוא רוצה להיות). לכן, באופן טבעי, דמות מושלמת; יפהפייה להפליא לרוב, בעלת צבע עיניים/שיער מיוחד ושונה; מוכשרת להפליא לרוב מחוננת מוזיקלית ובקסם; בעלת עבר טראגי; ולרוב קרובת משפחה או מאהבת של אחת או יותר מהדמויות הראשיות של הפאנדום. מרי-סו בזכר מכונה"גארי סטו",  אבל מאחר וזה פחות נפוץ, יש ווריאציות נוספות על השם. המונח 'מרי סו' נוצר בפאנדום בשביל הפאנדום המקורי של הסדרה "מסע בין כוכבים" כשפאולה סמית' כתבה סיפור הומוריסטי על לוטננט מרי סו, המושלמת להפליא, שמצילה את האנטרפרייז. 
פירוט רב יותר על המונחים (אנגלית): http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Mary+Sue

אווה ואית'ן אינן דמויות אמינות בשום צורה. הן "מרי סו" אולטימטיביות פר אקסלנס.

בנוסף – כל הדמויות שטוחות לחלוטין. הן פשוט נורא יפות ומוכשרות, ואנחנו לא יודעים עליהן דבר – התקוות והחלומות שלהן, אהבות ושנאות, רקע מסוג כלשהו. הן פשוט פוסטרים של אנשים שמאוהבים בטירוף בגלל שהם כל-כך יפים ומושלמים עם עיניים מהממות...

3.  סצנות הסקס – 
אני מצטערת, הן פשוט משעממות עד מוות. ולשמוע דמות שנכתבה ע"י אדם בוגר חושבת שכל דבר מלבד התנוחה המיסיונרית הוא לא "לעשות אהבה" – נו, באמת! זה היה הגיוני אם הדמות הייתה בתולה בת 13, לא אשה צעירה מלאת אהבה ותשוקה בספר שהוא לכאורה ארוטי. זה על סף המביך. מצטערת.

4.  חוסר אמינות.

אז החבר'ה הצעירים האלה חוששים מהריון לא רצוי – ובצדק, זה סוף העולם וכל זה... אז למה לכל הרוחות הם לא עושים שום דבר כדי למנוע את זה?! אף-פעם. אפילו לא פעם אחת. בחייכם!
ו... איך ייתכן שבתים רבים פשוט מחכים להם ריקים – ובכל זאת, יום לאחר מכן ה"רחוב" מלא שכנים, שצצו יש מאין? לאנשים אפילו יש שם עבודות ובית-ספר... רגע – מה?
ואלו רק כמה דוגמאות.

5.  מערכת יחסים עם פוטנציאל אלים ומתעלל הם לא כוס התה שלי.
אית'ן הוא לא אלפא-מייל. הוא בריון אלים, יהיר ושתלטן, ואווה מפחדת ממנו ומהתגובות שלו באופן קבוע. היא מתחילה לפחד אפילו לדבר עם גברים אחרים!!! זה לא רומנטי! כל ההתנהגות שלו זועקת "בן-זוג מתעלל ואלים לפנייך – תברחי כל עוד את יכולה!"

לפעמים התקשיתי להאמין שאשה כתבה את זה... הרשו לי להזכיר לכם שזוהי אינה מערכת יחסים בדס"מית מהסוג של מסירת-שליטה-מוחלטת-בהסכמה-הדדית. זאת פשוט מערכת יחסים לא בריאה, מתעללת ומאוד מטרידה.
תראו בעצמכם. הנה לינק לכתבה על נושא חשוב מאין כמוהו! סימנים לכך שאת בקשר עם גבר אלים (או שעשוי להפוך לכזה): http://www.clalit.co.il/he/your_health/family/mental_health/Pages/abusive_partner.aspx

וזהו בערך. או לפחות, זה העיקר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה