יום ראשון, 31 במאי 2020

סיימון מוצא את דרכו / בקי אלברטלי

סיימון מוצא את דרכו / בקי אלברטלי
מטר, 2016. 277 עמ'.


צילום: חנה קפויה



תקציר מגב הספר: סיימון ספיר, בן שש-עשרה והומו-די-בארון, מעדיף להשאיר את הדרמה למחזמר של חוג התיאטרון בבית הספר. אבל כאשר מייל מפליל נופל לידיים הלא-נכונות, מתעוררת סכנה שהסוד שלו ייחשף לעיני כול.

עכשיו סיימון נופל קורבן לסחיטה: אם לא יעזור לליצן הכיתה מרטין להתחבב על ידידתו, זהותו המינית תיוודע לכולם. וגרוע מכך - גם פרטיותו של בְּלוּ, שם העט של הנער שהוא מתכתב איתו, תיפגע.

כשמצד אחד שינויים שמטלטלים חברויות ותיקות ומצד שני התכתבות אלקטרונית עם בלו שנעשית פלרטטנית יותר מיום ליום, כיתה י"א הופכת פתאום למסובכת מאוד.

סיימון שונא השינויים צריך למצוא דרך לצאת אל העולם האמיתי בכוחות עצמו לפני שמישהו יוציא אותו לשם בכוח – והוא צריך לעשות זאת בלי להרחיק מעצמו את חבריו, בלי לסכן את עצמו ובלי לפספס את ההזדמנות לאושר עם הבחור הכי מתעתע והכי מקסים שהוא לא פגש מימיו.
_______________

במילה אחת: אהבתי! 
"סיימון מוצא את דרכו" הוא ספר לנוער בוגר (Young adult), שגם מבוגרים יכולים לקרוא אותו וליהנות ממנו. מה ליהנות? להתמוגג, תוך כדי חיוכים בלתי פוסקים כמעט. 

קראתי אותו פעמיים, כי פעם אחת פשוט לא הספיקה לי. אז מה אם גיבור הספר שביעיסט, ואני כבר מזמן שכחתי איך נראה ביה"ס התיכון? יש ספרים לנוער שהם פשוט ממתקים כייפיים, וזה בהחלט אחד מהם. כנראה שאני לא היחידה שהרגישה כך, כי הספר הפך גם לסרט בשנת 2018.

לסיימון, גיק לא טיפוסי שמכור ל"הארי פוטר" (דבר שהקנה לו פינה חמה אפילו יותר אצלי בלב) יש חברים נהדרים וייחודיים ומשפחה משעשעת ומיוחדת במינה. יום אחד, הוא מגיב לפוסט ברשת חברתית מקומית, ומתחיל להתכתב עם נער בן גילו, העונה לכינוי "בלו". שניהם לומדים באותו תיכון, אך אין להם מושג זה על זהותו האמיתית של זה. מבלי להיפגש, נרקם ביניהם קשר הולך ומעמיק, שמשפיע על החיים של שניהם הרבה מעבר למה שציפו. האם הם יבחרו לצאת מאחורי המסך והמקלדת? את זה תצטרכו לגלות לבד.

מעבר לסיפור העלילה המוצלח, אני פשוט אוהבת ספרים שבעלילה שלהם משולבות התכתבויות: במיילים, סמסים, צ'טים, ואפילו מכתבים, מה שתרצו. זה קולח, זה עכשווי, זה מכתיב קצב, וזה הופך את הקורא לשותף למחשבותיו של הגיבור. וכאן המחברת עשתה את זה פשוט מושלם.

אין לי הרבה מה להוסיף, כי כל מילה נוספת מיותרת. הספר הוא ספר חובה בעיניי; הוא כתוב נהדר, סוחף ומענג, והוא גדוש הומור ושנון (לא פעם מצאתי את עצמי צוחקת בקול רם). לא תוכלו שלא להתאהב בסיימון ואפילו במשפחה ובחברים שלו, וכמובן - ב"בלו".

חמישה כוכבים מנצנצים ומאוהבים.
💖💖💖💖💖


טריילר לסרט

לינקים לרכישה: 
עברית
אינדיבוק
גטבוקס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה