יום שבת, 1 ביוני 2019

שמונה עשרה / ג'וליה האס

שמונה עשרה / ג'וליה האס

U ספרות שנוגעת, 2019. 295 עמ'.






הדרך לאנשהו רצופה כוונות...

אז מה היה לנו כאן?
(עשוי להכיל ספוילרים קלים ביותר ולא הרסניים מבחינת עלילה)

תיכוניסטית בת 18 שנאלצת לחזור על יחידות לימוד (יש לציין שממש לא בצדק), צריכה לקחת שיעורים באחד-על-אחת (מה שהופך להיות תרתי משמע).
ומורה פרטי אחד, שיש לו המון כוונות... טובות. רוב הזמן.

שיטות הלימוד שלו הן בהחלט... מממ... יוצאות דופן. ואת ההמשך אתם בטח יכולים לנחש.

אל תתנו למשפט "מבוסס על סיפור אמיתי" לבלבל אתכם, כי מערכת היחסים העיקרית שמתרחשת בספר היא בדיוק אחד הדברים שלא אירעו במציאות.

אבל זה ממש לא הפריע לי.

מה כן הפריע לי?
הבטיחו לי טאבו, ואני לא יודעת אם לזה הכוונה, אבל סעיף ניצול יחסי מרות בחוקי ההטרדה המינית בהחלט עשה "הקש בדלת" בראש שלי, יותר מפעם אחת. הבחור הגזים מבחינתי ועבר את גבול הטעם הטוב לא פעם ולא פעמיים, ולא אכפת לי כמה אורגזמות זה גרם לגיבורה. הרגשתי שהוא חוצה גבולות באופן מכוער, ורומס אותה ואת הכבוד העצמי שלה וזה עלה לי על העצבים.

הסופרת כתבה לו סיפור רקע שיצדיק את נושא יחסי המרות, אבל הסיבה שבאמת ריככה אותי התגלתה רק בסוף, מה שגרם ל(ב)רוגז שלי ללוות אותי לאורך רובו ככולו של הספר. בנוסף, אולי הרקע הצדיק חלק מהדברים, אבל לא את הדריסה והרמיסה בשום צורה, ובכל מקרה זה לא הקל עליי לחבב את הגיבורה שמסכימה לדברים הזויים באמת.

אחרי שאמרתי את זה, אפשר גם לומר ש...  בסה"כ נהניתי מהספרהוא לא ריסק לי את הלב ולא סחט ממני דמעות בשום שלב, אבל הוא היה נעים, קולח וכייפי.

הכתיבה זורמת, הדמויות אנושיות, ויש כאן ארוטיקה שאיננה רק לשם הארוטיקה והיא מגוונת ומופיעה במינון טוב. בהחלט יש סיפור עלילה, עם לפחות טוויסט אחד מפתיע בסוף, ובסה"כ אנחנו מקבלים כאן סיפור אהבה משמח שבא לדמויות בזמן ועושה להן - ולקורא - טוב על הלב.


שורה תחתונה: לא עף לי הסכך, אבל כן נותנת לו לייק👍




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה