יום ראשון, 31 במאי 2020

לב המעגל / קרן לנדסמן

לב המעגל / קרן לנדסמן
כנרת זמורה דביר 2018. 368 עמ'.


התקציר מגב הספר:
מסוכן לעמוד בלב המעגל - כך מגלה גבע כץ, מעצב רגשי שחיי הרגש שלו רחוקים מלהיות מעוצבים, החולק דירה עם תמר, החברה הכי טובה שלו, ורק רוצה למצוא אהבה ולחיות חיים רגילים. אבל גבע, תמר וחבריהם אינם רגילים. הם שייכים למיעוט של בעלי כישורים מיוחדים, שונים, אחרים. כולם משתמשים בשירותים שרק הם יכולים לספק, אבל אף אחד לא באמת רוצה אותם בבית הקפה שלו, בשכונה שלו, במדינה שלו. הם מנסים לא להתבלט, להוריד את הראש, להבליג, אבל כשכת של קיצונים שקוראים לעצמם "בני שמעון", מתחילה לרדוף אותם, הם כבר לא יכולים לשתוק.
גבע וחבריו מוצאים עצמם במוקד העימות, וכשהחול בשעון מתחיל לאזול, יש להם זמן קצוב לעצור את הרצח הבא ולשנות את העתיד, לנצח.
"לב המעגל" הוא רומן פאראנורמלי רב קסם, שמצליח לשלב בחן לא מצוי בין רומנטיקה אורבנית לעלילת מתח רבת תהפוכות, ולהעמיד גיבורים אנושיים מאוד ועל-אנושיים כאחד.

__________________

אז מה אני חשבתי?

"לב המעגל" הוא בראש ובראשונה פנטזיה אורבנית ישראלית משובחת, אבל הוא גם רומן להט"בי נפלא וספר מתח עוצר נשימה בעיניי.

סיפור העלילה אולי יזכיר לכם יצירות קולנועיות וטלוויזיוניות כמו "4400", "אקסמן" ו"גיבורים", כך שאם זה משהו שהתחברתם אליו - אל תפספסו את הספר הזה. 

גיבורי הסיפור הם בעלי יכולות מיוחדות שנחלקות לקבוצות לפי ארבעת היסודות – מים, אדמה, רוח ואש, ובנוסף להם קיימים רואי עתיד ועבר וגם בעלי יכולות לקרוא ולעצב רגשות. ההסבר שלי קצת פשטני וחוטא לעומק היכולות הללו בספר - תהנו הרבה יותר כשתגלו את הכול תוך כדי קריאה. הרעיון לא חדש, אבל הוא מגיע בצורה חדשנית ומקורית, וכתוב פשוט נהדר.

העלילה מתרחשת בת"א בת ימינו (השנה לא מוזכרת בספר, אך הטכנולוגיה מסגירה את התקופה), ובנוסף לפנטזיה והמתח, הסוגייה הלהט"בית נוכחת במרכז העלילה, ומגיעה בשני רבדים: הגלוי והמטאפורי.

ראשית, הגלוי: גיבור הספר הומו, וסיפור האהבה שחבוי בין העמודים הוא בינו לבין אחד הגיבורים האחרים (לא מספיילרת!). החלק הזה בעלילה פשוט מושלם, נוגע וכובש, והאהבה שלהם ממכרת. לסופרת יש יכולת לתאר תחושות, מחשבות ואפילו רגעים אינטימיים בצורה פואטית ממש, והיא אחת העמוקות והמופלאות שנתקלתי בה.

המטאפורי: בעלי היכולות בספר נתקלים בקיפוח, חשדנות, אי-שוויון בפני החוק, וגם בשנאה ורדיפה, בעיקר מצד קבוצות דתיות קיצוניות. לא פעם הם נאלצים לצעוד במצעדי מחאה. נשמע מוכר? אמנם זהו תמיד הקונפליקט המרכזי ביצירות שעוסקות בבעלי יכולות, אבל כאן, יחד עם זהותו של הגיבור, המטאפורה הגאה ברורה כשמש.

מילת ביקורת קטנה: הייתי רוצה לדעת יותר על הרקע למצב, להבין איך הגיעו הדברים בסיפור למקום אליו הגיעו. אבל, אולי זה עוד ייחשף, כי הבנתי שהסופרת עובדת על ספר המשך. יחד עם זאת, הסוף סגור וניתן לקרוא את הספר כספר יחיד. אבל אני מבטיחה לכם, שפשוט תרצו עוד.

זהו. חשפתי יותר מדי גם כך, ואני לא רוצה לקלקל לכם את ההנאה מהספר. 
חמישה כוכבים נוצצים. לא להחמיץ.
🌟🌟🌟🌟🌟

לינקים לרכישה :
https://www.kinbooks.co.il/lb-hmegl.html

ובפורמט דיגיטלי:
עברית
גטבוקס
אינדיבוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה